God morgon!

Lugnet före stormen här på jobbet så jag tänkte att jag skulle skriva en snutt.
Fick ett kedjebrev (tycker inte om kedjebrev och brukar inte skicka dem vidare...) av min kära vän Pernilla.
Det var väldigt tänkvärt och jag tycker att ni ska begrunda detta...


Kvinnan tar sig en titt i spegeln när hon är:


3 år: Tittar på sig själv och ser en Drottning

8 år
: Tittar på sig själv och ser Askungen eller Törnrosa.

15 år
: Tittar på sig själv och ser Askungen, Törnrosa eller
Hejaklacksledaren - om hon inte har PMS och ser en fet, finnig
och FUL tjej.
(Mamma, jag KAN inte gå till skolan och se ut så här!).

20 år
: Tittar på sig själv och ser 'Jag är för smal/tjock, för
kort/lång,
för stripigt/lockigt hår - men bestämmer sig för att gå ändå.

30 år
: Tittar på sig själv och ser 'Jag är för smal/tjock, för
kort/lång,
för stripigt/lockigt hår - men bestämmer sig för att hon inte
har tid attfixa till sig själv så hon går ändå.

40 år
: Tittar på sig själv och ser 'Jag är för smal/tjock, för
kort/lång,förstripigt/lockigt hår' - men säger 'Jag är åtminstone ren' och
går ändå.

50 år: Tittar på sig själv och ser 'Jag är' och går vart hon vill.

60 år: Tittar på sig själv och påminner sig om alla människor
som inte ens kan se sig själv i en spegel längre. Går ut och återvinner
världen.

70 år
: Tittar på sig själv och ser visdom, skratt, förmåga -
och går ut och njuter av livet.

80 år: Bryr sig inte om utseendet. Sätter bara på sig den
lilla hatten och går ut för att ha kul i den här världen.

Kanske skulle vi alla ta på den där lilla hatten tidigare...

                                                                                                     

                                  Jag tror att jag tagit på mig den lilla hatten redan...
                                                                             Tänk på att du är vacker!


Kommentarer
Postat av: Barilla

jag brukar inte gilla dem heller...Men så i bland kommer ett som fastnar som berör och gör en glad. Och då måste man dela med sig :)

2008-08-28 @ 11:06:10
URL: http://pinolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test