v.49

Veckans i-ländare är ett stort lyx/ordnings problem. It´s all about tvätt och den plats som inte finns i garderoben.
När tvättkorgen är dignande överfull och man sedan slår en kik in i garderoben vad möts du av då?
Jo en vägg av kläder, lakan och handdukar. Som om kläderna som nu ligger i tvätt korgen kom från någon annans garderob eller aldrig någonsin ens haft en plats i en. Kanske kläderna förökar sig i garderoben? Lyckliga jag i så fall! Vad billigt det skulle bli:)
Likt pojken med guldbyxorna där pengarna i fickorna aldrig sinar har jag en garderob där kläderna alltid är nya och garderoben alltid är full.

Jag inser själv att själva problemet troligtvis ligger i det fatum att jag/vi inte är så ordentliga när vi river runt bland alla plagg. Kanske tröjorna i byrån, som tidigare var prydligt vikta, inte längre ligger i den ordning de borde?

Så veckans...

v.49: Tilldelas alltså postumt till mitt orningssinne, som jag förövrigt hoppas ska återuppstå inom kort, och det faktum att vi har för liten garderob och för mycket kläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test