Bitterfittan

...är titeln på Maria Svelands detbut bok, som handlar om bland annat jämnlikhet.
Titeln synonymiserar även vad jag tycker om en viss person. En person jag aldrig träffat utan endast talat med i telefon.



Jag slutar aldrig häpnas över vissas spontanitet när det gäller att hosta ur sig otrevligheter.
Syrliga kommentarer haglar och det bränns och svider i mina öron. Jag bir matt.
Att försöka göra sig tillmötesgående hjälper ej. Jag blir så trött. Hur man vänder sig så är ändan bak och vad jag än gör tycks det bli fel.

Hur som helst så var jag i alla fall i tid till jobbet idag, Kändes angenämnt att vara först till kontoret efter mina fadäser tidigare i veckan. Skärpning på den fronten!
Men det blev ändå ingen kanon dag. Efter att käbblat med BF efter lunch och försökt reda ut vissa saker samtidigt som telefonen så ihärdigt ringde så kraschade så klart hela datasystemet...Crap...
F'cking fabulous!

När jag äntligen fick lämna min plats och bege mig till hemmets lugna vrå mådde jag avsevärt mycket bättre.
Hem till Mammi och äta gott och spela kort.
Familjen samlad...utom D. Han jobbade till 20 och sen var det dags för galej för hans del...:)

Själv tänkte jag ta och krypa till kojs nu. Är rätt trött och dessutom börjar viss irritation bubbla upp igen efter som den trådlösa anslutningen till internet vägrar fungerar. Poängen med en bärbar dator blir liksom tillintetgjord då inte det fungerar.
Inte jätte smidigt att gå och släpa runt en sladd var man en ska...

Any who... Hoppas morgondagen bär nyakrafter med sig.

Adiós!





(Btw...boken är ok och har inget med inlägget att göra...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test