Big bang och jordens undergång...

Precis som i Dan Brown bok Änglar och demoner har nu forskningsbyn CERN startat sin gigantiska partikelaccelerator LHC (Large Hadron Collider).
Det låter som klassisk sciece fiction men det är tydligen sant. Man pratar både om fantastiska forsknings resultat och om jordens undergång.
Man ska försöka framställa mörka materia (svarta hål!?) och skeptiker påstår att detta kan leda till att hela jorden slukas.
Det skulle va bra snyggt...-"framstående forskarteam råkar av misstag sluka jorden..(!)"
Låter faktiskt helt galet.

Jag är dock inte direkt oroad, man kan inte göra annat än förlita sig på att de vet vad de håller på med.
Däremot tycker jag väldigt synd om alla barn och hur stressade de kan bli, och deras stackars föräldrar som ska försöka svara lugnande.
Inte kul.
Jag var själv ett litet nervknippe när jag var liten och detta hade helt tagit knäcken på mig.
Jag hade helt enkelt självdött, ni som kände mig när jag var liten vet...
Onödigt av den skandaltörstade media att måla upp ett skräckscenario när de som förutspår undergången inte är insatta i fysik över huvudtaget...

Men det är inte första gången domedagsprofeterna flåsar oss i nacken...
Det är tur man inte vet när ens tid är kommen.

Att oroa sig för något man inte vet säkert är som att betala ränta på ett lån du aldrig tagit...


 

Kommentarer
Postat av: Kristin

Om de lyckas så är det väldigt små, små, små svarta hål så du kan nog vara lugn. Puss!

2008-09-10 @ 21:31:47
Postat av: jag själv

Faktum är att jag inte är ett endaste dugg orolig.

Tror inte att en så stor skara forskare skulle sätta hela jorden på spel:)

2008-09-11 @ 07:43:15
URL: http://jennyliii.blogg.se/
Postat av: Kristin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test