The new eco me...

Från och med idag ska det bli andra bullar av!
Slösa har fått sparken och in kommer det nya mer miljömedvetna jaget (tillbaka...).
Är hemma från jobbet idag, precis som jag var igår, och har glott på tv. En väldigt upplysande syssla, speciellt en vardagsförmiddag...:)
Så det enda som fanns att titta på av värde idag var sändningarna från Tällberg forum 2008.
Väldigt intressant och upplysande för mig.
Alla funderingar som jag alltid haft och saker man har gått och grunnat på fick plötsligt ett, eller i alla fall någon form av, svar.
Kändes som att det verkligen var meningen att jag skulle kolla på det.
Jag fick klart för mig hur illa det var ställt med miljön och att det börjar bli brottom att göra något åt det.
Klart man har förstått att saker och ting inte står riktigt rätt till. Kolla bara på vädret. Det har förändrats drastiskt på bara några få år.
Plötsligt insåg jag att man inte kan förändra en hel världs beteende om du inte kan förändra ditt eget.
Tällberg forum 2008 handlade om vad vi kan göra för att rädda miljön och den värld vi lever i. Om vi lever som vi gör idag kommer troligtvis inte våra barn och barnbarn ha någon speciellt trivsam värld att växa upp och leva i.
Troligen kommer inte våra barn att ens få se snö.
Faktum är att vi själva ens knappt kommer att få se snö igen.
Det känns oerhört skrämmande att man inte har förstått varthän det barkar förrän nu, nu när det praktiskt taget är för sent.

Så därför är det dax att ta nya tag och göra allt man kan för att bidra till och värna om en bättre miljö.
Då räcker det inte att köpa ett träd i regnskogen eller adoptera en apa, även om det är godhjärtat.
Det handlar om att förändra sin vardag och ändra sitt tänk.

Varför inte byta ut det produkter som gå, till ett ekologiskt altenativ.  Det finns faktiskt ett brett utbud av ekologiska varor och livsmedel.
Ja, ekologiska produkter kosta ofta lite mer. Men tänk då på att stora delar av den mat vi köper oftast åker rakt ner i soptunnan. Varför inte köpa det du verkligen tänkt äta/använda och lägga en extra slant på det ekologiska och verkligen äta upp den mat du köpt.

I slutänden är det ju du som tjänar på det. För det som faktiskt står på spel är miljön och din framtid.
Är den inte värd att satsa på?

Så från och med idag lever jag ett nytt och sundare liv.
Join me!


Nu ska jag till apoteket och hämta ut meducin så jag blir frisk och kan börja jobba igen!
Ciao!

...kika gärna in på www.350.org och bli lite updated du med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test