Attans...

 Giant Microbes Mjukdjur, Hosta
Jag tror de här två rackarna har satt sig i halsen på mig. Inte konstigt att jag var på dåligt humör igår kväll och hade svårt att ta mig upp i morse. Jag håller troligtvis på att få den värsta sorten av dunder förkylning... Den hemska sorten som börjar med hemsk torrhosta.

Som vanligt, så här i efterhand, hade jag kunnat räkna ut att jag skulle åka på en släng av den.
I tisdags, när vi var på middag hos mamma, hade Jeppe precis börjat att kvickna till efter en elak vända av hostan. Det är nu jag ska ta fram min enorma tankekraft och motarbeta virusarna som envist håller sig kvar. Det är banne mig inte så lätt, men jag ska göra mitt bästa för jag har varken tid eller lust att vara hemma.
Och jag kan definitivt inte varar dålig på lördag och söndag. Då ska vi vara barnvakt åt lille Ollis.

Det blir meditation, grönt te och vila för min del i eftermiddag. Fokus på bra saker och motarbeta förkylningen så gott det bara går.

Visst är förkylningen (blå) och hostan (gul) ganska söta? Dessa små krabater hittar du här. Det finns en uppsjö av sjukdomar, åkommor och andra trevligheter i gulligt format.
Jag måste säga att de har en ganska avdramatiserande effekt. I alla fall på mig:)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Tråkigt med hostan, jag har precis frisknat till efter en släng av den. Söta krabater, är det dem som finns i kiss och bajs (ursäkta språket) också? Krya på dig.

Kram Sofie

2009-01-08 @ 17:21:46
URL: http://sofnys.blogg.se/
Postat av: Annie

Men så söta! jag gillar Influensan, liten grön grej:-)

2009-01-08 @ 18:16:44
URL: http://minitass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test