Hosthostharkel

Roligt. Nu har jag även tappat rösten.
Varför blir det alltid så när jag blir förkyld?

Gick hem en halvtimme tidigare igår från jobbet och kände mig jätte risig. Orkade knappt ta av mig jackan när jag kom hem. Jag bäddade ner mig i soffan och fick världens frossa.
Great, feber, tänkte jag och började leta efter panodil. Inte en enda liten karta hade vi hemma. Det var helt enkelt bara att härda ut och vänta på att Daniel skulle komma hem från jobbet. Jag kan säg att fem timmar med feber är oerhört lång tid, speciellt när man får så förbannat ont i lederna.
Så fort han kom hem proppade jag i mig två panodil och en slurk Cocillana-Etyfin.
Somnade som väntat som en klubbad säl (tacka vet jag hostmedicin med morfin...)
Jag somnade runt 20.30 igår och vaknade ganska exakt 14.00 idag... Och efter runt 17 timmars sömn mår jag bättre, fast rösten hänger på en liten skör tråd så jag kommer inte vara den mest pratglada denna helgen. Men det gör inte så mycket, det är så oerhört skönt att inte ha feber idag.
Thank god!

Ska passa på att jobba lite med designen på bloggen idag och hoppas på det bästa.
Hålla tummarna!

Ska avnjuta The Killers senaste platta och försköka bli frisk till imorgon då vi ska vara barnvakt.



Kommentarer
Postat av: caten

ujuj..jobba på bloggdesignen, är det verkligen så klokt när du redan är krasslig ;) Spika in lör den 31 btw!!

2009-01-09 @ 16:23:57
URL: http://catenett.blogg.se/
Postat av: Sofie

Cocilliana är grejer det, stackars dig som är sjuk, lider med dig.

Kram*

2009-01-09 @ 19:39:35
URL: http://sofnys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test