090112

Inga inlägg denna helg. Kan förvisso bero på att jag endast rört mig inom en meters radie från soffan. Fan, denna förkylning tog hårt på mig. Först hosta och feber, sedan mer feber och snuva och nu är jag mest trött efter allt hostande och alldeles röd under näsan efter att ha snutit mig en sådär fyrahundra gånger.
Hoppas på att kunna gå och jobba imorgon men om jag mår som jag gör nu så blir det nog en dag till med soffnötning på schemat för mig.
Det är inte lätt att jobba som innesäljare och prata massor i telefon när man får hostattacker stup i kvarten och därimellan låter som Gudfadern. Kanske är det allra bäsa för mig att se till att kurera mig ordentligt.

Det märktes på mitt inlägg i fredags att jag inte riktigt var vid mina sinnens fulla bruk. Ett gäng felstavningar plus att det inte alls var någon som  skulle röstas ut i Let's Dance i fredags. Ja ja, man kan bara konstatera att även solen har sina fläckar.

Trots sjukdom var vi barnvakt åt lilla Ollie i lördags. Det är ingen last att vara barnvakt till den lilla filuren (än i alla fall...)
Ollie pigg och glad som vanligt trots halsfluss och pågående penicillin behandling och jag låg och kraxade i soffan. Så egentligen var det inte vi som var barnvakt , utan Daniel som var barnvakt åt Oliver/ vårdare av mig under lördagskvällen och söndagen. Jag har knappt orkat att röra en fena och inte fått sova många timmar då det känns som att man ska kvävas så fort man intar horisontalt läge, så när D sa att han skulle ta med Ollie på långpromenad i söndags så att jag skulle kunna vila en stund var det nästan läge att fälla en tår.
Jag som envist propsat på att det visst skulle gå bra att vara barnvakt trots att både Ollie och jag varit sjuka kunde som sagt inte vara så behjälplig. Och D bara ställer upp och är fantastisk på alla sätt och vis utan att klaga.
Jag är så tacksam.

Som ni ser blev det inte mycket gjort med designen här på bloggen under helgen. Photoshop krånglade och jag fann ingen ork att ta reda på vad felet var.
Cath har så rätt, man ska inte hålla på med sånt när man är sjuk. Det tar nog med energi från en när man är frisk:)

Så nu när jag uppdaterat er tänker jag återgå til min nya hobby. Smörja mig under näsan med lypsyl och kolla på gamla sitcoms på tv.

Hoppas att snart vara på benen och att mina skor jag har beställt ska komma med posten snart...
På återseende! Feberheta hälsningar Fortets hesaste och snorigaste.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Fin bild :)

2009-01-13 @ 17:05:32
URL: http://sofnys.blogg.se/
Postat av: Cathrine

Men ååh, nu har ju alla så fina bloggar...jag vill oxå!! Snyggt jobbat btw ;)

2009-01-13 @ 18:24:48
URL: http://catenett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test