Höst

Jag kände det i magen när jag vaknade idag och tittade ut genom fönstret. Ni vet när man ser att solen skiner men man vet att det inte alls är varmt ute. Och mycket riktigt, det vara bara 8 grader när jag gick upp. Äntligen...
Jag vet att det är nästintill en dödssynd att längta till hösten, men jag har alltid gillat hösten bäst av alla årstider. Jag mår som bäst när det är höst.
Ett lugn infinner sig och man kan luta sig tillbaka och betracka sommaren som varit. Varva ner efter en ofta hektisk sommar där allt går ut på att hinna träffa alla du lovat träffa, ha så maximalt roligt som det bara går, och gud förbjude om sommaren skulle regna bort.
All denna soltid som går förlorad...för hur skulle det se ut om man kom tillbaka från semestern och såg ut som om man tillbringat fyra veckor instängd i en garderob långt bort från solens strålar.
Man ska grilla, bada, festa, besöka Gottland, Öland och västkusten.
Du som är singel och under trettio ska även hinna med Båstad, Halmstad, Visby, gärna midsommar i någon av sveriges skärgårdar tillsammans med dina glada, roliga och otroligt "inne"- vänner. Och sist men inte mist ska du även safe'a upp en solsemester ifall eventuell solbrist skulle uppstå.
Ni barn familjer ska hinna med att tillbringa tid på landet, i båten, träffa farmor & farfar mormor & morfar och tillhörande släktingar kring dem. Föräldrarna ska helst hinna med lite "egentid" , bygga den där altanen som man inte hann med förra året samt andra projekt som man inte hinner annars. Barnen ska även få besöka Liseberg, Gröna lund, Skansen och Kolmården så de har något kul att berätta för sina kompisar när skolan börjar. Man vill ju inte vara familjen som inte gjorde något i somras...


Så...från och med idag är det alltså höst i min värld. Det är fullt tillåtet att sitta inne och dricka te, kura ihop sig i soffan och  läsa en hel trave med böcker.
Ta en långsam promenad utmed ån och inandas den krispiga höst luften. Se de färgglada löven virvla runt utanför fönstret när du sitter inne med tända ljus och mjukisdressen på.
Jag fullkommligt älskar hösten och allt vad dem medför...
Nu är det tid att bara vara och varva ner. 
 
Så ha det gott i höstsolen och njut, för det ska jag göra...( fast innerst inne så vet jag att det är några veckor kvar till dem riktiga hösten...)

                                                       image68

Kommentarer
Postat av: Jessica

jag håller med dig, fullt ut.

2007-08-29 @ 13:12:29
URL: http://jessicaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test