Drottningholm

Nu är jag här i Sthlm och har det gott.
Kom hit igår typ vi åtta men tycker att jag hann med förvånansvärt mycket. Vi hann äta och dricka lite vin, sen bar det av till Café Opera. Riktigt rolig kväll helt utan förväntningar. Goda drinkar och bra musik. Lyckat...
Egentligen borde manalltid göra saker utan att förvänta sig något. då blir man sällan besviken. Precis så borde jag gjort innan jag gick på semester. "Ta det för vad det är"...

Jag har ju haft lite semesterstress över att det jag planerat inte blivit som jag velat. Men nu börjar jag tycka att jag fått ordning på min semester. En vecka har snart gått och jag känner mig klart nöjd hittills...
Men visst är man knäpp som stressar över att man ska vara ledig. Meningen är ju att man ska vila upp sig...men icke. Istället hetsar man runt för att hinna med så maximalt mycket man bara kan på de få veckor man e ledig. Helt galet.

Man styrs av så många måsten. Egetligen måste man inte göra nåt om man inte vill. Åk ut på landet stäng av mobilen, tala inte om för någon var du är och bara vila upp dig. Det är vad man egentligen borde göra. Lyssna på sitt inre och bara samla kraft för ett nytt arbetsår.
Jag borde egentligen göra det. Stanna upp och verkligen tänka ut vad det är jag vill göra med mit liv. Ibland får man lätt känslan av att dagarna bara går, livet passerar utan att man hinner uppfatta vad som hänt. Man bara låter det rulla på. Man njuter för lite.
När man går till jobbet tidigt på morgonen finns det inget bättre än att bara lyssna på fåglarna, bara gå och filosofera över livet. Var glad åt att solen skiner och hur skönt den värmer när man sitter på uteserveringen och dricker något kallt. Eller hur härligt det är att bara sitta inne och mysa när det är dåligt väder, läsa en bra bok och dricka en kopp te.


Fånga dagen...det kanske är den sista...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test