Vilken gulddag!


Sitter och halvkollar på Pulp Fiction och dricker vin.
Idag är det Linas födelsedag, den firades med middag på Texas med närmsta familjen. Myspys... Nästan alla närvarade. Måste säga att de har så himla gott kött på Texas. Och vitlökssmöret...mmmmm!
Men det är inte det enda som hänt idag...
Jag har blivit med...håll i er...
LÄGENHET!
Idag fick jag klartecken från mäklare och bank att allt gått igenom och lägenheten är min.
Kan knappt bärga mig!
Sitter och kollar tapeter och kakel på nätet och drömmer mig bort.
Ska bli underbart att få en riktig nystart i livet.
Nytt jobb och ny lägenhet. Jag hade ett himla flyt. Så här gick det till..


-Måndag v14: Får panik på allt och alla och söker på hemnet efter lägenhet. Hittar två lämpliga kandiater.

-Lördag v14:
Visning av de två lägenheterna. Endast en återstår efter att jag och mamma känt oss en aning klaustofobiska i en av dem.

-Tisdag v15: Sista visning och budgivning startar.

-Måndag v16: Endast jag står kvar som intressent. Lägenheten är min.

Det kunde jag aldrig trott för tre veckor sen att jag nu skulle ha köpt en lägenhet. Som jag förresten troligtvis kan flytta in i snartast.
Ska bli hur kul som helsta att börja renovera. Måla, tapetsera, lägga golv... Ja jag har en hel del att göra framöver, men jag ville ju ha en hobby. Nu kan jag verkligen inte klaga på att jag inte har något att göra.
Men det ska verkligen bli roligt att börja omforma lägenheten efter tycke och smak. Kommer dock att sakna min pärla i Hejdegården. Det har varit mitt palats en lång tid och jag hade tänkt mig att aldrig flytta. Men saker och ting förändras i livet och man inser att det kanske är dax att göra nån investering för framtiden.

Favorit tapet hittills i mitt sökande är:
Woods black/ white från Cole & Son. Ni ser den som bakgrund till min blogg.

Hur som helst...
Ett nytt kapitel i mitt liv har inletts. Vi får se vart det leder...

Kommentarer
Postat av: Kristin

Grattis Vännen!!! Urkul med ny lägenhet! Säg till om du behöver hjälp och måla eller nått. Vad är det för nytt jobb då?

Massa kramar!

2008-04-15 @ 17:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test