Parga, we love...

I måndags kom vi hem från vår efterlängtade Greklandsresa. Det har verkligen varit en underbra resa.
Varmt och soligt väder, god mat, goda böcker och så klart min man vid min sida. Det kan knappast bli bättre...

Det var inte så lätt at hitta en sistaminuten som inte skulle ruinera oss, men till slut så hittade vi vår resa till Parga på Greklands västkust.
En lite pitoresk och väldigt kuperad stad på typiskt grekiskt vis. Vi stormtrivdes och ägnade hela våra dagar läsandes på stranden innan det bar av hemåt för att kolla på det lokala fotbollslagets träningar.
Vår balkong vette mot deras hemma plan och varje dag, samma tid, hela veckan tränade samma lag i typ tre timmar. 
Efter fotbollsträningen och ett par vändor chicago var det dax att bege sig in mot hamnen där middag, drinkar och strosande utmed vattnet väntade.

Det var längesedan jag kände mig så harmonisk som jag gjort på denna resa.
Kan verkligen rekomedera detta resmål om man bara vill ta det lugnt och njuta.


En av de absolut mest romantiska utsikterna man kan ha fick vi njuta av vår sista kväll i Parga.



Posé vi tukost vatten. Vissa stunder kunde man inte riktgt fatta hur blått vattnet var, nästan overkligt.





Daniel ligger och njuter av en härlig dag på havet, längst fram på båten fläktade det i alla fall lite. I bakgrunden Peace and love stranden, inga badkläder där inte...


Jag lovar, vattnet var inte så vamt som man kan tro...




Stadens medelpunkt....ett ANKARE.


Lilla lilla Praga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test