Sommar och höst-längtan

När jag kom hem ifrån jobbet idag trodde jag att jag skulle komma hem till en tom lägenhet och bara få lägga mig på soffa och sova, men icke.
Middag stod på bordet och jag möttes av två herrar som fått åka hem med tomma korgar efter en svamp-letar-dag i skogen.
Kändes härligt att mötas av doften av nylagad mat när man kommer hem och är trött, genast kände jag mig mycket piggare.
Synd bara att det inte blev svampmackor till kvällsmat.

En sak som varje år gör mig lika lycklig...höstens ankomst!
Det känns nästa syndigt att säga det med jag tycker att det är så härligt med den krispiga luften på morgonen när man ska till jobbet.
Än så länge så är inte luften direkt krispig men det är helt klart svalare ute nu än för tre veckor sen.
Härligt!
Men ännu är ju inte hösten riktigt här och enligt rapporter så väntas en eventuell brittsomar anlända snart så vi får allt passa på att njuta innan den långa vintern är här.

Om en vecka är det lön och helgen efter det far vi till Stockholm och Tjejmilen!
Lördagen kommer att vigas till shopping, middag och femkamp på grönan!
Jag längtar!
Inte kul att behöva vrida ur plånboken en veckainnan lön.
Men det är bara mitt eget fel, jag har haft roligt och det var värt var enda öre:)

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test