Vilken bok ...

Vilken bok läste du senast ? 
-El Choco
 

Vilken bok läser du nu? 
-Fördjupade studier i katastrof-fysik/ Marisha Pessl


Är det övervägande manliga eller kvinnliga författare i din bokhylla?
-Nej det är gdatanska blan

När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar, eller tänker "nu har jag kommit en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra! hälften!" osv?
Ja det gör jag, man vill läsa så många sidor sommöjligt på så kort tid som möjligt. Jätte fånigt:)


Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar osv?
Jag går lite på slump och recensioner. Det bok jag dyker på först blir det ganska ofta.

När blir en bok för lång? 
När man läst halva boken och fortfarande inte kommit in i handlingen


Läser du lika gärna på engelska (om det är originalspråket) som på svenska?
Ja det gör jag gärna.Ibland är det bättre att läsapå orginalspråket.

Vilken bok blev du senast berörd/inspirerad av?  
El Choco. Den andlar om en svensk kille som jamnar i Bolivianskt fängelse. En sann och mycket gripande historia. 

Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig? Isåfall, när ger du upp?
 
Ja det kan jag väl, men oftast vill jag inte erkänna att jag gett upp utan börjar läsa något annat och plötsligt står tråkboken i hyllan igen:)


Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla, och vilken finns inte alls?  
Det finns lite av varje. Filosofi, biografier, fiction, deckare, religion. Det som jag tror det är ontom är nog romantik. Är inte så mycket för det, varken i film- eller bok-form, endast i verkliga livet:)


Rekommendera 5 författare :  
Svårt. Mons Kallentoft, Mia Törnblad, Martina Haag, Marisha Pessl och Herman Lindqvist. 
Skit svårt. Det hänger mycket på vad jag läser förtillfället. Författare kommer och går hos mig, det beror nog på hur jag känner mig och vad som faller mig i smaken för stunden. 
Herman går alltid hem, jag älskar historia.

Bjuder även mina vänner på en liten frågestund och om någon känner sig manad är det bara att haka på.


Kommentarer
Postat av: //SoP

Kul du ville haka på!

2008-08-24 @ 18:22:47
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test