Resumé

Lovade ju en resumé av helgen tidigare idag och det ska ni nu få.
Fredagen var kanon lugn eftersom jag varit uppe på natten mellan torsdag och fredag. Dock var jag ledig på fredagen och hängde med min brorson Ollie. Han är ett riktigt litet charmtroll så det var inga problem att fördriva tiden tillsammans med honom. Fick även lite skönhetssömn mitt på dagen då han skulle sova middag. Mycket välbehövligt.



Lördagen var en riktig heldag som inleddes med en rejäl sovmorgon, sedan blev jag upplockad av Cath för vidare färd hem till Sofie i Lambohov.
Vår egen konditor:) Hon är så himla duktig och det blir alltid lika gott. Vi får oftast vara försökskaniner på nya recept och än så länge har det bara varit gott! Mer tester på mig tack!
I lördags blev det alltså frozen cheesecake, cinnamon-chocolatechip-cookies, klassiska lussekatter och pepparkakor. Självklart serverades detta med tillhörande drycker. Grönt chai-te, must och glögg...
Det var verkligen en toppen dag. Vi passade även på att testa nya ABBA-singstar och kolla på lite gamla kort. Bland annat en del urspårade(?) Australien kort:)
Och en hel del andra gamla kort från fester och andra happenings. Oh those where the days...


En härlig advents/födelsedags fika...

På kvällen var det kalas hos Barkis. Även där bjöds det på diverse läckerheter i grekisk stil. Sallad med feta tillsammans med färsbiffar och tzatziki. Yummi!
Kände mig tyvärr inte på topp men hade en kul kväll ändå! Värdinnan hade satt ihop en kul liten tipspromenad. Det gick inte så vidare bra för mig och Sofia men vad tusan...
Tack alla härliga vänner för alla roliga upptåg ni ställer till med:)

Söndagen ägnades åt att bara lata sig. Vi gorde typ ingenting på hela dagen och vid halvsjusnårtet kom bror och plockade upp oss. Middag hemma hos familjen Lindgren. Potatisgratäng och fläskfilé, en klassiker.
Invigning av det nya XBoxen blev det också. Bra köp.

Oj oj oj. Hela inlägget handlade visst om mat... Kan det bero på att jag precis kom hem från gymet och inte hunnit äta än?
Troligtvis. Magen kurrar. Måste dra!

Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test