Så går en dag ifrån vårt liv

...och kommer aldrig åter.

Godmorgon!
Ännu en fantasktisk tisdag gör entré i mitt liv. Allt är sig likt. Veckorna rullar på och vi är ännu en dag närmare jul utan att jag känner mig det minsta julmys-varm innombords.
Det beror nog mest på att det ligger delar till badrummet i precis hela lägenheten och hur vi tvättar och städar så är dammytan på ALLA möbler konstant. Längtar så in i den till allt är klart. Då är det storstädning som gäller, minutiöst skrubbande, helst med en tanborte. Sedan ska jag pynta som aldrig förr.
Jag är övertygad om att allt kommer kännas bättre så fort toalett-stolen, som står framför öppnaspisen just nu, ställs på sin rätta plats:)

Under tiden får man ägna sig åt annat matnyttigt som träning och fundera över julklapparnas vara och icke vara. Ska man handla julklappar och vad fasen ska man ge någon som redan har det mesta?
Det är i alla fall rätt mysigt att smyga runt i de julpyntade butikerna och smida små planer om vad som är den perfekta julklappen är i år.



Har inte varit så flitig på bloggfronten de senaste dagarna. Vet inte riktigt varför men jag har helt enkelt haft bättre saker för mig och tiden har inte räckt till. En resumé över helgen kommer i eftermiddag, allt jag kan säga nu är att det varit en kanon helg!
Även om jag inte har varit så aktiv i mitt skrivande så har jag ägnat mer tid att läsa andras bloggar. Det är så kul när man börjat följa en blogg och vad den personen har för sig om dagarna, i smått och stort.

Min absoluta favorit är vimmelmamman. Hon skriver om sitt liv tillsammans med sin man och treåriga son, och om hur livet kan förändras i en handvändning efter en cancer-diagnos.
Hur man tacklar tankar om döden, cellgiftsbehandlingar och kärleken till livet och familj, jobb och vänner.
En mycket bra blogg som både gör mig både glad och ledsen, och framför allt får mig att tänka till och vara tacksam att jag är frisk och har hälsan i behåll och hur fort livet kan förändras.

Nu ska jag återgå till arbetet och snart är det frulle! Magen kurrar!
På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test