Lördag.

Idag är det lördag och jag ligger fortfarande i sängen:) Såå skönt. Har längtat efter den här sovmorgonen. Var visserligen ledig igår men då var jag barnvakt åt lillprinsen Ollie så då blev det minsann ingen sovmorgon. Men vad gör det? I vilket läge jag än är så orkar jag alltid sitta på golvet i vardagsrummeet och leka lite, fixa lite mat och byta en och anna blöja.
Vi sov ju trots allt lite midddag mitt på dagen:) 
Var ändå skapligt trött efter torsdags natten. Körde fram och tillbaka till Sthlm och agerade chaufför åt min man och R.
Fick ett sms vi nio tiden om att de ville bli hämtade så det var bara att packa in sig i bilen och bege sig mot storstaden. Kände mig ruskigt trött efter en arbetsdag, två träningspass och kortspel hemma hos mamma, så jag gjorde en chansning och kollade om Cath var sugen på att vara co-driver. Kan faktisk vara bra att vara två om man skulle känna att man börjar sitta och nicka till.
Till svar fick jag;-När ska vi åka?
Så himla fantastiska vänner man har, som bara ställer upp sådär sent en torsdagskväll för att sitta i bilen fram och tillbaka till Sthlm. Tack!

Resan gick kanon, däremot var det svårare att få fatt i R och D som inte riktigt kunde bestämma sig om de skulle vara kvar vid Globen eller bege sig in mot de centralare delarna. Och jag kan säga att det är inte lätt att hitta rätt när det ringer i luren hela tiden smatidigt som man ska hitta rätt bland vägbyggen bussar och annat. 
Hur som helst möttes vi upp på St Eriksplan och fortsatte färden hemåt.
Måste säga att jag var ganska effektiv. Från smset vid nio till klockan 03.00 hann jag med allt detta...
Åka buss in till stan från Lambo och hämta bilen, hämta Cath, handla och tanka på macken, snurra runt inne i Sthlm, köra hemmåt igen och dessutom stanna och köpa mat på vägen. Puh! jag är nöjd med min insats:)

Any way. Idag är det julmys hemma hos Sofnys som gäller. Det ska bli så mysigt! Och efter det blir det kalas tillsammans med gamla kollegor:) Vilken dag!
Ska bli trevligt:)

Förra lördagen var det också kalas, men jag har lovat mig själv en lugnare lördag denna vecka.



Och det tänker jag hålla! Basta!

Och ni som sitter och hoppas på uppdateringar om badrummet får vänta lite till. Än så länge är det hemligstämplat.



Överklass-bakis (!?) i deli disken söndag eftermiddag;)
Vad vore livet utan luftorkad skinka och soltorkade tomater?

Nåja, ha en toppen lördag för det ska jag ha!
Hejhej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test