v.48


Socker beroende. Denna, i många länder, lyxvara som överkonsumeras något enormt i vårt avlånga land. Själv är jag en storkonsument. Borde egentligen inte äta så mycket socker. För stort intag av socker kan påverka ditt humör negativt och eftersom jag har fått höra(...) att jag varit "häschig" den senaste tiden så är det dags att göra något åt saken. Men det är inte så attans lätt. Det gäller att börja i rätt ände. Kanske man kan använda sig av GI-metoden för att lätta på mitt söt sug?
Vi får se, en ändring måste ske.
Lagom är bäst. Och glöm inte att livet inte får bli tråkigt, man måste kunna unna sig, men visst finns det roligare saker att göra än att sätta i sig ett kilo lösgodis?

 Ut med gamla vanor, och in med nya.

veckans i-ländare...

v.48: Överkonsumtion av kost vi egentligen inte har så stor nytta av i överdriven mängd.

Kommentarer
Postat av: Cathrine

Asså du behöver väl inte se ner på min livsstil sådär ;) Och näe, det finns faktiskt inget roligare än att sätta i sig ett kg godis...det skulle vara två då i så fall..

2008-12-01 @ 21:30:40
URL: http://catenett.blogg.se/
Postat av: Jen

Varken dissar eller dömer mina medmänniskor med samma matvanor som jag. Problemet är bara att jag inte kan fortsätta som jag gör...;)

2008-12-03 @ 14:23:25
URL: http://jennyliii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test