Into the wild

Igår såg vi en grymt bra film. Into the wild.
Den fick mig att tänka till lite över min tillvaro, hur jag lever sitt liv. Om hur man ser på materiella ting, pengar och vad som egentligen är värt prioritera.
Historien om Christopher McCandless är både gripande och fantastisk.
Han beslutar sig för att efter sin examen att lämna sitt bekväma, och i många fall enligt honom, falska liv bakom sig. Han är uppväxt i en ganska ordinär familj med fel och brister precis som många andra familjer.
I jakten på någon form av "renhet" och sanning i livet möter han de mest fantastiska och olika männinskor och lämnar nästan ingen oberörd. 
Jan, som han möter på vägen,  påpekar att det han gör kanske inte är så rättvist mot hans föräldrar svara han med ett citat;

-Rather then love, then money, then faih, then fame, then fairness....give me truth.

Citatet av Thoreau säger nästan allt om filmens handling och hans sätt att tänka.
Många gånger tycker jag att han överdriver både sina problem och sättet han tar itu med dem. Kanske skulle han varit tacksam för allt det han hade och gjort något bra av det?

I slutet av hans resa kommer han fram till den sanning som han kanske hela tiden förbisett...

...Happiness is only real when shared.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test